Oszczędzanie czasu na serwisie i pracach konserwacyjnych

Jaka jest najbardziej wartościowa waluta w przemyśle?

Czas.

Problem:

Jak dysponować czasem?

Powiedzenie czas to pieniądz zna każdy, niezależnie czy to producent maszyn czy integrator systemów automatyki.

 

Każdy posiada takie same zasoby czasowe w ciągu doby, kluczowa jest umiejętność właściwego wykorzystania tego czasu, by przełożył się na wzrost w przedsiębiorstwie.

 

Efektywne wykorzystanie czasu definiuje dzisiaj konkurencyjność na rynku, a prawdziwą sztuką jest znalezienie sposobów jak go zaoszczędzić.

Podczas licznych rozmów z serwisantami i automatykami wielokrotnie słyszałem podobne historie:

Proszę Pana, jechałem 200/300/400 km w jedną stronę, żeby przestawić czujnik, zresetować kamerę albo zmienić jedną linijkę kodu.

Biorąc pod uwagę, jak ogromną część problemów jesteśmy w stanie rozwiązać zdalnie, dochodzimy do wniosku, że zdalny dostęp nie powinien być już traktowany jako opcja czy dodatek.

Jest to swego rodzaju konieczność, która staje się podstawowym elementem każdej nowoczesnej maszyny. Dajemy w ten sposób naszym klientom pewność, że ich produkcja będzie działać sprawnie i niezawodnie, nawet w przypadku drobnych awarii czy potrzeby szybkiej interwencji technicznej.

Igor Matysiak

Kierownik produktu IXON, Tel: 882 576 632, Mail: ima@nm-d.pl

Skutki takiego wyjazdu są oczywiste:

 

  • Zmarnowany dzień pracy serwisanta
  • Koszty dojazdu (paliwo, eksploatacja pojazdu i ślad węglowy)
  • Koszty utraconych możliwości
  • Rosnąca irytacja
  • Mniejsza produktywność

W obecnej erze powszechnej cyfryzacji, gdzie dużą część rzeczy możemy wykonać bez wychodzenia z domu czy z biura, standardowo prowadzone usługi serwisowe często mogą być zbyt wolne i zwyczajnie niewystarczające.

 

Skoro dążymy do tego, żeby nasze maszyny były szybsze i wydajniejsze to zadbajmy o to, żeby nasz serwis również nadążał za tymi zmianami. Praca wykorzystująca odpowiednie technologie, pozwala na zminimalizowanie stresu i maksymalizację skuteczności.

Możliwość serwisu zdalnego pozwala na komfortową pracę w wygodnych dla siebie warunkach. Przekłada się to na zwiększenie efektywności oraz dokładności wykonywanych zadań. Zadowoleni i komfortowo pracujący pracownicy są bardziej produktywni i skłonni do osiągania lepszych wyników przez firmę.

Może to właśnie czas na zmiany?

Rozwiązanie:

Kompleksowe rozwiązanie IIoT dla przemysłu.

Wystarczy zamontować niewielkich rozmiarów router VPN IXON do szafy sterowniczej i połączyć go z dowolnym sterownikiem PLC. Krótka i prosta konfiguracja umożliwia korzystanie z pełnej funkcjonalności zdalnego serwisu maszyny, obejmującej m.in. dostęp do sterownika PLC oraz panelu HMI.

Inwestycja w nowoczesne technologie serwisowe jest nie tylko krokiem ku efektywności, lecz również fundamentem budowania konkurencyjności i zwiększania satysfakcji klientów.

ROI:

Kalkulator zwrotu z inwestycji.

Oczywiste jest, że rozwiązanie to jest efektywne kosztowo, w oparciu o wydatki zaoszczędzone na przejazdach serwisowych (i uzyskaną wydajność) dzięki zdalnej obsłudze maszyn przemysłowych. Rozwiązanie to zwraca się już po jednej lub dwóch zdalnych konserwacjach każdej maszyny.

W poniższym kalkulatorze ROI zdalnego dostępu możesz wprowadzić godziny spędzone w podróży, swoją stawkę godzinową i liczbę kilometrów do miejsca wsparcia, aby obliczyć koszty obsługi pojedynczego wyjazdu serwisowego.

Obliczymy ROI rozwiązania zdalnego dostępu firmy IXON w oparciu o średnią cenę sprzętu oraz czas poświęcony na instalację i konfigurację rozwiązania. Wynik pokazuje, po ilu usługach zdalnej konserwacji nastąpi zwrot z inwestycji.

Poznaj narzędzia, które zrewolucjonizują Twoją pracę serwisową.

Przyszłością każdej maszyny jest jej połączenie z chmurą, które otwiera nowe możliwości rozwoju producentom maszyn. Zdalny serwis z dowolnego miejsca i ciągły monitoring pracy maszyny to jedne z wielu licznych zalet, jakie możemy uzyskać.